Whereas Canada Post announced drastic cutbacks to our public postal service in December 2013, including plans to end home mail delivery in our country. Whereas there was a huge public outcry in response to the cutbacks and stiff opposition from most federal parties, including the Liberal Party, which promised to halt the delivery cuts and conduct a review of Canada Post, if elected.

Whereas Canada Post announced it would “temporarily” suspend the delivery cuts shortly after the Liberals won the federal election in 2015.

Whereas there is a need for Canada Post to do much more than temporarily suspend the delivery cuts.

Whereas a public review would allow us to discuss the future of Canada Post and options for building a successful 21st century post office with the ability to meet the needs of Canadians and create new revenue streams, such as postal banking.

Therefore be it resolved that (name of organization, municipality) write to the Minister responsible for Canada Post and urge her to:

1) instruct Canada Post to permanently stop the postal cutbacks and restore delivery to people who have lost it since the cuts were announced in 2013.

2) hold a public review on the mandate and future of Canada Post, including consideration of postal banking.

MAILING INFORMATION
Please send your resolution to: Judy Foote, Minister of Public Services and Procurement, Rm 18A1, 11 Laurier Street Phase III, Place du Portage, Gatineau, QC, K1A 0S5

Please send copies of your resolution to: Mike Palecek, President, Canadian Union of Postal Workers, 377 Bank Street, Ottawa, Ontario, K2P 1Y3

Your Member of Parliament. You can get your MP’s name, phone number and address by calling 1-800 463-6868 (at no charge) or going to the Parliament of Canada website: www.parl.gc.ca/Default.aspx?Language=E

Raymond Louie, President, Federation of Canadian Municipalities, 24 Clarence Street, Ottawa, Ontario K1N 5P3

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Attendu qu’en décembre 2013, Postes Canada a annoncé des compressions draconiennes au service postal public, y compris l’élimination de la livraison à domicile du courrier;

Attendu que les compressions ont suscité un énorme tôlé au sein de la population et l’opposition de la plupart des partis fédéraux, y compris le Parti libéral qui a promis, s’il était porté au pouvoir, de suspendre les compressions imposées au service de livraison du courrier et de mener un examen de Postes Canada;

Attendu que, peu après la victoire des libéraux au terme des élections fédérales de 2015, Postes Canada a annoncé qu’elle suspendait « temporairement » l’imposition de compressions au service de livraison;

Attendu que Postes Canada doit faire bien davantage que de suspendre temporairement les compressions imposées au service de livraison du courrier;

Attendu que la tenue d’un examen public nous permettrait de discuter de l’avenir de Postes Canada et des options pouvant favoriser la mise en place d’un service postal du 21e siècle qui réponde aux besoins de la population et qui soit prospère grâce à la création de nouvelles sources de revenu, comme la prestation de services bancaires; Qu’il soit résolu que (nom de l’organisation ou de la municipalité) écrive à la ministre responsable de Postes Canada pour lui demander que le gouvernement :

1) ordonne à Postes Canada de mettre définitivement fin aux compressions postales et de rétablir le service de livraison à domicile là où il a été aboli depuis l’annonce des compressions en 2013;

2) tienne un examen public sur le mandat et l’avenir de Postes Canada, y compris la possibilité d’offrir des services bancaires postaux.

COORDONNÉES
Envoyez votre résolution à : Judy Foote, ministre des Services publics et de l’Approvisionnement, 11, rue Laurier, Place du Portage, phase III, pièce 18A1, Gatineau (Québec) K1A 0S5

Veuillez également envoyer une copie de votre résolution à :

Mike Palecek, président, Syndicat des travailleurs et travailleuses des postes, 377, rue Bank, Ottawa (Ontario) K2P 1Y3

Votre députée ou député fédéral. Vous pouvez obtenir son nom et ses coordonnées en appelant sans frais au 1-800-463-6868 ou en consultant le site Web du Parlement du Canada à l’adresse suivante : www.parl.gc.ca/Default.aspx?Language=F

Raymond Louie, président, Fédération canadienne des municipalités, 24, rue Clarence, Ottawa (Ontario) K1N 5P3