FOR IMMEDIATE RELEASE

TORONTO — June 21, 2016

Seniors and retiree groups across the country welcomed the historic agreement to increase the CPP announced by the finance ministers after their meeting Monday.

A national collaboration of seniors groups, retiree organizations and others who have been advocating for an increase to the CPP to help Canadians save more adequately for their own retirement called for action with specifics and a deadline and that’s what they got.

Our members and seniors across the country will welcome this historic agreement to increase the CPP. This is for our children and grandchildren and will help them save for their future. With the precipitous decline in workplace pensions, this could not have come at a better time.
Herb John, President
National Pensioners Federation

The National Pensioners Federation welcomed the inclusion of lower income groups and increasing the Working Income Tax Benefit to help people offset the increased CPP premiums.

This is good news. All Canadians should be able to save for their own pensions rather than relying on tax-funded income support and this is a straight forward way to help low income workers to participate.
Mike Kaminski, 2nd Vice President
Saskatchewan Seniors Association Inc.

Seniors groups have been calling for pension reform for years and the finance ministers have been debating options at least since 2009 but never found the consensus needed to fulfill the amending formula set out in the CPP legislation.

This is the first national pension reform in a generation and the finance ministers deserve credit for setting aside their political challenges and acting decisively to improve the retirement future for all Canadians. This is a material improvement to the status quo and we should all savour the moment.
Susan Eng, Seniors and Pensions Advocate, Counsel to National Pensioners Federation

National Pensioners Federation is a national, nonpartisan, non-sectarian organization of 350 seniors’ chapters, clubs, groups, organizations and individual supporters across Canada with a collective membership of 1,000,000 seniors and retirees devoted entirely to the welfare and best interests of ageing Canadians.

For more information, please contact:

Herb John President, National Pensioners Federation (519) 350-3221 herb.john@npfmail.ca

Susan Eng Counsel, National Pensioners Federation (647) 988-3595 susan.eng.to@rogers.com

POUR DIFFUSION IMMÉDIATE

TORONTO – 21 juin 2016

Les aînés et les regroupements de retraités de tout le Canada ont accueilli avec enthousiasme l’entente historique visant à augmenter le RPC annoncé par les ministres des Finances après leur réunion de lundi. Une collaboration de regroupements d’aînés, d’organisations de retraités et d’autres qui demandent depuis longtemps une augmentation au RPC pour aider les Canadiens à faire des économies adéquates pour assurer leur retraite ont demandé de l’action, des précisions et une échéance — et ils les ont obtenues.

Nos membres et les aînés de tout le Canada accueilleront cette entente historique pour augmenter le RPC. Elle aidera nos enfants et nos petits-enfants à faire des économies pour assurer leur sécurité financière. Étant donné le déclin vertigineux des pensions offertes par les employeurs, cette nouvelle tombe à point. Herb John, président, La Fédération Nationale des Retraités

La Fédération Nationale des Retraités a accueilli avec enthousiasme l’inclusion des personnes à plus faibles revenus et l’augmentation de la Prestation fiscale pour le revenu de travail pour aider les gens à compenser les primes haussées du RPC.

C’est une bonne nouvelle. Tous les Canadiens devraient pouvoir créer leurs propres fonds de pension sans dépendre des prestations fiscales et la nouvelle entente offre une façon assez simple d’aider des travailleurs à faible revenu à y participer. Mike Kaminski, 2e vice-président Saskatchewan Seniors Association Inc.

Depuis des années, les regroupements d’aînés demandent la réforme des régimes de pension. Depuis au moins 2009, les ministres des Finances discutent des options sans jamais atteindre le consensus requis par la formule d’amendement énoncée dans la loi sur le RPC.

Il s’agit de la première réforme du régime de pension en une génération. Les ministres des Finances ont le mérite d’avoir mis de côté leurs défis politiques et d’avoir pris l’initiative d’améliorer la retraite de tous les Canadiens. C’est une amélioration significative au statu quo et nous devrions tous savourer l’occasion. Susan Eng, défendeur des aînés et des pensions de retraite, conseillère à la Fédération Nationale des Retraités.

La Fédération Nationale des Retraités est un organisme national, non partisan, non sectaire regroupant 350 chapitres, clubs, groupes, organisations d’aînés ainsi que des particuliers qui les soutiennent à travers le Canada. Collectivement, ces organismes représentent un million d’aînés et de retraités qui se dévouent au bien-être et aux intérêts des aînés du Canada.

Pour de plus amples renseignements, veuillez communiquer avec :

Herb John Président, Fédération Nationale des Retraités (519) 350-3221 herb.john@npfmail.ca

Susan Eng, Conseillère, Fédération Nationale des Retraités (647) 988-3595 susan.eng.to@rogers.com